اصول طراحی سایت شرکتی چیست؟ چه شرایط و ویژگی هایی را برای ساخت این نوع سایت ها درنظر بگیریم؟ وب سایت های شرکتی، پلتفرم هایی برای درک برند و شناخت ساده تر کسب و کار شما در فضای مجازی است. در این مقاله با اوج مدیا همراه باشید تا به بررسی کامل اصول طراحی سایت های شرکتی بپردازیم. سپس با نکات و ویژگی هایی که باید در پروسه دیزاین به آنها توجه کنید، آشنا شویم.

اصول طراحی سایت شرکتی چیست؟

فراگیری اصول طراحی سایت شرکتی، یکی از فرضیات و دانسته های بدیهی برای هر طراح وب است؛ چراکه باید در تمام پروژه های خود از آنها استفاده نماید. جالب است بدانید امروزه بیش از 73 درصد از کل سایت های بیزینسی و شرکتی دارای وب سایت هستند. این آمار به وضوح حرکت کسب‌و‌کارها به سمت فضای مجازی را نشان می‌دهد که منجر به راه اندازی سایت‌های بیشتری در این زمینه خواهد شد. بنابراین مهم است هر برنامه نویس، با قواعد طراحی سایت شرکتی آشنا شود.

حال برای آشنایی بیشتر با این موضوع، به معرفی چند مورد از مهم ترین اصول طراحی سایت شرکتی می پردازیم. هر طراح حرفه ای می بایست در تمام دیزاین های خود این قواعد را درنظر داشته باشد که عبارتند از:

  • معرفی برند: هدف اصلی از طراحی وب سایت شرکتی، معرفی برند و خدمات آن است. در نتیجه مهم است تا کاربران به محض ورود به سایت شما، از هویت برند، نوع کسب و کار و محصولات تا حدی آگاه شود. شما می توانید از برخی ترفندها در آموزش طراحی سایت شرکتی برای هویت سازی برند خود استفاده کنید. از جمله می توان به استفاده از رنگ های سازمانی، تایپوگرافی، ست اداری، به کار بردن یک ساختار و الگوی منحصر به فرد در طراحی سایت و لوگو اشاره کرد.
  • سادگی: برای درک برند و ذهنیت سازی از وب سایت، طراحی سایت های شرکتی می بایست به سادگی انجام شوند. این کار می تواند منجر به آسان تر شدن درک و فهم سایت شده و تعامل کاربر با آن را افزایش دهد.
  •  طراحی رابط کاربری ساده و زیبا: دیزاین سایت نباید کاربران را سردرگم کند. از سوی دیگر، طراح باید بتواند با افزودن جذابیت های بصری در ساخت سایت، برای افزایش شانس جذب مخاطب تلاش کند.

اصول مهم طراحی سایت شرکتی

ویژگی سایت های شرکتی

آشنایی با بخش هایی از اصول طراحی سایت شرکتی، از طریق درک ویژگی ها و مشخصات این سایت ها بدست می آید که عبارتند از:

  • ریسپانسیو و واکنشگرا بودن: یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی سایت شرکتی، ابعاد مناسب آن در دستگاه های مختلف است. این کار می تواند امکان مشاهده تمامی امکانات سایت را در قالب دیزاین استاندارد آن به مخاطبان نشان دهد. همچنین جالب است بدانید امروزه به طور متوسط، بیش از 50 – 75 درصد از ترافیک سایت های مجازی را کاربران موبایل تشکیل می دهند.
  • سرچ پذیری: ممکن است مشتریان شما بخواهید قبل یا بعد از خرید کالا، از جزئیات محصول توسط شرکت سازنده آگاه شوند. در این صورت، قرار دادن قابلیت سرچ در منوی سایت می تواند به دسترسی این افراد به اطلاعات همان محصول کمک بسیار زیادی نماید.
  • درج اطلاعات تماس و در دسترس بودن آنها: همچنین یکی از مهم ترین مواردی که باید در ویژگی ها و اصول طراحی سایت شرکتی به آن توجه کنید، در دسترس بودن اطلاعات تماس و راه های ارتباط با شرکت است. این کار می تواند در بخش فوتر یا صفحه “ارتباط با ما” انجام شده و تا 60 درصد امکان هدایت کاربران به سمت محصول را داشته باشد.

ویژگی های طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی با وردپرس

فرقی نمی کند از زبان های برنامه نویسی استفاده می کنید یا سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، رعایت اصول طراحی سایت شرکتی، مهم ترین هدفی است که باید مطابق آن این سایت ها را طراحی کنید. برخی از جنبه های مهم در راه اندازی چنین پلتفرم هایی با وردپرس، عبارتند از:

  • افزایش سرعت: لازم است طراحان برای جلب اعتماد و افزایش رضایت کاربران، اقدام به بهینه سازی وب سایت از نظر سرعت نمایند. این کار می تواند با بهینه سازی تصاویر، کدها و یا انتقال سایت به یک دامنه معتبر انجام گردد.
  • افزایش امنیت: شما می توانید با فعال کردن بکاپ خودکار هاست، استفاده از گواهی SSL، تغییر رمز های عبور و فعال کردن روش ورود با پیامک، ایمنی سایت خود را تا حد بسیار خوبی افزایش دهد.

همچنین از دیگر ویژگی های این نوع سایت ها می توان به استفاده از فونت های رسمی و ساخت صفحات اختصاصی اشاره کرد. از جمله صفحه نمونه کار، ارتباط با ما و درباره ما.

طراحی سایت های شرکتی با وردپرس

شما کاربران می توانید برای طراحی سایت خود اعم از دیزاین و راه اندازی سایت های شرکتی، از خدمات مجموعه شرکت اوج مدیا استفاده کنید.

مشاهده تعرفه های طراحی وب سایت

سولات متداول

از مهم ترین امکانات در این نوع سایت ها می توان به فرم های تماس با مدیر، درج ناوبری در صفحات مختلف سایت، ابزارهای ایمیل مارکتینگ، بخش بلاگ، طراحی صفحات محصول یا آرشیو (با یا بدون امکان فروش)، پنل های کاربری و نمایش شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

از جمله دلایل مهم در این بخش، می توان به افزایش حس رضایت کاربر، ایجاد ذهنیت مثبت، تعامل بیشتر مشتری با سایت، جلب اعتماد و در نهایت فروش بیشتر محصولات یا خدمات اشاره کرد.