شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که روزهاست چشم روی هم نگذاشته و در به در به دنبال ایده برای تولید محتوا می گردید. شاید هم به آن گروه از افرادی تعلق دارید که از تولید محتواهای تکراری و یکنواخت خسته شده اید و می خواهید با ایجاد تنوع، یک حال اساسی به مخاطبانتان بدهید. به هر حال چیزی که در این دنیا فَت و فراوان است، ایده برای تولید محتواست. باور نمی کنید؟!

با اوج مدیا همراه باشید تا بیش از 30 ایده ناب برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی به شما معرفی کنیم. این شما و این هم داغ ترین ایده های تولید محتوا!

ایده برای تولید محتوا

اگر عاشق تولید محتواهای آموزشی هستید، این ایده های جذاب را از دست ندهید!

خیلی از افراد با حوصله، دقیق، کاربلد، با مهارت و خوش سر و زبانند. اصلا گویی خدا آن ها را خلق کرده تا مطالب متعدد و متنوع را به دیگران آموزش دهند! اگر شما هم این توانایی های خارق العاده را در وجود خود می بینید، تبریک ما را پذیرا باشید. چرا که از نظر ما شما کاندیدای اصلحی برای تولید محتواهای آموزشی هستید!

ایده برای تولید محتوا آموزشی می خواهید؟! به روی چشم. ایده از ما، اجرا از شما!

ایده برای تولید محتوا آموزشی

 

ایده برای تولید محتوا

1) یک موضوع خاص را به مخاطبان آموزش داده و یا آن ها را راهنمایی کنید!

ساده ترین نوع محتوایی که می توانید تولید کنید، محتوای آموزش و راهنمایی است. آماده سازی این محتواها بسیار ساده تر از چیزی است که فکرش را می کنید. فقط کافی است سوژه ای را انتخاب کنید که با آن آشنایی کامل دارید.

صاحب یک مغازه مبل فروشی را در نظر بگیرید. شک نداشته باشید که زیر و بَم مبل و جیک و پوک انواع آن را از بَر است. پس با این اوصاف می تواند محتواهای آموزشی گوناگونی درباره چوب مناسب مبلمان، نحوه مراقبت از مبلمان، چگونگی شناسایی جنس مبلمان، راهنمای گام به گام خرید مبلمان و… آماده کند. نیازی نیست خودتان را به دردسر بیندازید و با کلمات و جملات قلمبه سلمبه مخاطب را فراری دهید. هر چه می دانید، روی داریه بریزید و منتظر استقبال شگفت انگیز مخاطبان بمانید!

بیشتر بخوانید: برنامه های تولید محتوا

چگونه تولید محتوا کنیم

2) داغ ترین اخبار صنعت را بازگو کنید!

تعداد افرادی که هر روز صبح پیش از خارج شدن از رختخواب اخبار صنعت و کسب و کار خود را بررسی می کنند، کم نیست که هیچ، خیلی هم زیاد است. خُب چرا شما آن فردی نباشید که داغ ترین و دست اول ترین اخبار را منتشر می کند؟!  

از ما به شما نصیحت؛ اگر این ایده تولید محتوا دلتان را برده است، سعی کنید علاوه بر بیان خبر، به نقد و بررسی آن نیز بپردازید. این گونه در چشم مخاطبان به یک تحلیلگر قابل تبدیل خواهید شد، نه یک اخبارگوی ساده! برای مثال آپدیت جدید گوشی های آیفون خبری بود که بسیاری از محتوا نویس ها روی آن کار کردند و به برسی ویژگی های این آپدیت پرداختند.

بهترین ایده های تولید محتوا

3) به اتفاقات اخیر واکنش نشان دهید!

هر روزه اتفاقات جدیدی در دنیا رخ می دهند که برخی از آن ها شبکه های اجتماعی را حسابی درگیر می کنند. شناسایی به روزترین اتفاقات دنیا هم کار چندان دشواری نیست. کافیست چرخی در اینستاگرام بزنید و یا سایت های خبری را بر انداز کنید تا بدانید دنیا دست کیست! حال وقت آن است که از آب گِل آلود ماهی بگیرید و این اتفاق را به کسب و کارتان ربط بدهید. سپس یک محتوای جذاب آماده نموده و دل مخاطبانتان را ببرید. اگر خلاق و کار درست باشید، مطالب آموزشی را به مطالب سرگرم کننده پیوند زده و بر موج خبر سوار می شوید تا به هدفتان برسید!

ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام

4) چالش های مختلف را بررسی کرده و برای حل آن ها راهکار بدهید!

در این که هر کسب و کاری با چالش ها و مشکلات کوچک و بزرگ بسیاری رو به رو است، هیچ شکی نیست. اگر بتوانید راهکارهایی خلاقانه برای رفع این چالش ها ارائه بدهید، دیر یا زود همه عاشقتان خواهند شد. تجارب ارزشمند خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید و نتیجه اعجاب انگیز این ایده ناب تولید محتوا را به تماشا بنشینید!

ایده تولید محتوا انگیزشی

5) فهرست های کاربردی تهیه کنید!

همه ما بارها و بارها فهرستی از علایق و سلایقمان آماده کرده ایم. مثلا فهرستی از غذاهایی که دوست داریم امتحانشان کنیم و یا مکان هایی که مایلیم از آن ها دیدن کنیم. شما می توانید با توجه به حرفه ای که در آن مشغول به فعالیت هستید، یک فهرست کاربردی تهیه کنید و آن را در اختیار مخاطبان قرار دهید. برای مثال اگر آژانس مسافرتی دارید، فهرستی از 10 جای دیدنی ایران که حیف است پیش از مرگ آن ها را نبینیم، تهیه کرده و منتشر کنید. مطمئن باشید غوغا خواهد کرد!

شاید علاقه داشته باشید:کامنت مارکتنیگ چیست

6) ترفندهای طلایی و راه های میانبر را به مخاطبان یاد دهید!

همه مردم از کوچک گرفته تا بزرگ، از پیر و سالخورده گرفته تا جوان و برومند؛ همه و همه عاشق انجام سه سوته کارها و استفاده از راه های میانبر هستند. اگر ترفندهایی سراغ دارید که به کارگیری آن ها موجب صرفه جویی در وقت، هزینه و انرژی کاربران می شود، با یک تولید محتوای تاپ آن ها را به مخاطبانتان یاد بدهید. شک نکنید که شیفته تان خواهند شد!

این ایده های آموزشی را نمی پسندید؟! بعدی ها را چطور؟!

7) افراد سرشناس و تاثیرگذار حوزه کسب و کارتان را معرفی کنید.

8) پربارترین منابع برای انجام امور مختلف را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

9) یک پرسش متداول و پر تکرار را با متخصصان مختلف در میان گذاشته و پاسخ آنان را به مخاطبان انتقال دهید!

10) مهم ترین نکاتی را که از تماشای یک فیلم، خواندن یک کتاب و یا شرکت در یک دوره آنلاین دریافته اید، با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.

11) واژگان تخصصی کسب و کارتان و توضیح آن ها را به صورت جامع در اختیار مخاطبان قرار دهید.

ایده برای تولید محتوا آموزشی

فقط علاقه مندان به تولید محتوا برای محصول بخوانند!

بسیاری از افرادی که در زمینه ارائه خدمات و محصولات گوناگون فعالیت می کنند، عاشق تولید محتوای محصول محور هستند. اگر دوست دارید مخاطبان را با محصولات و خدمات بی نظیرتان آشنا کنید، ایده های شگفت انگیز زیر را از دست ندهید!

12) محصولات گوناگون را نقد و بررسی کنید!

حتی یک درصد هم شک نداشته باشید که مردم پیش از خرید یک محصول و یا استفاده از یک خدمت سایت های مختلف را زیر و رو کرده و نقد و بررسی های موجود را با دقت مطالعه می کنند. پس بهتر است محصولات، ابزارها و خدمات جدید حیطه کسب و کارتان را تحلیل نموده و مخاطبان را در جریان نقاط مثبت و منفی آن ها قرار دهید. اگر گره از کار مخاطبان بگشایید، به عزیز دُردانه شان تبدیل خواهید شد!

نقد و بررسی محصول؛ ایده برای تولید محتوای کاربر پسند!

13) محصولات هم تراز موجود را با یکدیگر مقایسه کنید!

وجود هزاران محصول و خدمت هم تراز که یکی از یکی بهتر و خوش رنگ و لعاب ترند، مشتریان را در اخذ تصمیم نهایی دچار شک و دو دلی خواهد کرد. اگر می خواهید به یاری مخاطبانتان بشتابید، تولید محتوای مقایسه ای بهترین گزینه ای است که پیش رو دارید. محصولات و خدمات مشابه را معرفی نموده و ویژگی ها، مزایا و معایب هر یک را به صورت مختصر و مفید برشمرید. راستی یادتان نرود لازم نیست آنقدر ریز و دقیق شوید که سر از نا کجا آباد در آورده و رشته اصلی کلام از دستتان برود. مصداق همان ضرب المثل کم گوی و گزیده گوی چون دُر!

حتما بخوانید: چرا باید کارت ویزیت داشته باشیم؟

ایده های ناب برای تولید محتوا

14) یک پیش نمایش عالی از آینده ای نزدیک ارائه دهید!

دیده اید که تا پیش از اکران یک فیلم سینمایی چند بار پیش نمایش آن را منتشر می کنند؟ به نظرتان انجام این کار دلیل خاصی دارد؟

مسلما خیر. دست های پشت پرده به خوبی می دانند که پیش نمایش نقش غیر قابل انکاری در افزایش تقاضا دارد. بیهوده نیست که کمپانی بزرگی همچون اپل پیش از عرضه آیفون های جدید اخبار و حواشی مختلفی را منتشر کرده و بدین ترتیب ذهن مردم را درگیر می کند. می دانید نتیجه این کار چیست؟

نتیجه صف های طویلی است که در روز نخست عرضه برای خرید آیفون جدید شکل می گیرند! چطور است شما هم با ارائه گزارشاتی از کاری که در حال انجام دادنش هستید، به مشتریان وعده عرضه یک محصول یا یک خدمت فوق العاده در آینده ای نزدیک را بدهید و بدین ترتیب تقاضا را به طور اعجاب انگیزی افزایش دهید؟! ایده برای تولید محتوا از این بهتر؟!

پیش از انتخاب ایده برای تولید محتوا سلیقه های متفاوت را دریابید!

حقیقت این است که در دنیای محتوا سلیقه ها بسیار متفاوت تر از تصورات شما هستند. یکی حوصله خواندن مقاله را ندارد و آن یکی وقت کافی برای دیدن ویدئوهای چند ده دقیقه ای. یکی ترجیح می دهد تمام هَم و غم شما را در یک عکس ببیند و آن دیگری ترجیح می دهد حرف هایتان را در قالب یک پادکست بشنود. پس از تفاوت سلیقه ها غافل نشوید که پشیمان خواهید شد!

شاید علاقه داشته باشید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

15) گالری و آلبوم بسازید و سکوت کنید!

نیازی نیست همیشه چند صفحه متن بنویسید و سر مخاطبتان را درد بیاورید. تازه اگر مخاطب لطف کند، وقت بگذارد و بخواند که احتمالش کم است! مگر عکس چه ایرادی دارد؟ گاهی یک عکس به اندازه یک مقاله ده صفحه ای حرف درون خودش دارد. پس استفاده از آن را در دستور کارتان قرار دهید. می خواهید یک سفرنامه را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید؟ دوست دارید گزارش رویدادها و همایش های هفته پیش را منتشر کنید؟

خُب این که کاری ندارد. چند تصویر مناسب را در قالب یک پست استفاده و منتشر کنید. خیالتان از بابت باقی ماجرا راحتِ راحت!

ساخت گالری و آلبوم؛ ایده ای جذاب برای تولید محتوایی به یاد ماندنی!

16) تصاویر اینفوگرافیک را از قلم نیندازید!

گاهی تصاویر اینفوگرافیک تنها گزینه موجود برای انتقال سیلی از اطلاعات در کسری از ثانیه هستند. بحث مورد نظرتان را در قالب یک تصویر زیبا و گیرا منتشر کنید و دل از کف مخاطبانتان بربایید!

17) اسلاید و پاورپوینت بسازید و کار را برای مخاطبانتان ساده کنید!

گاهی خلاصه ای از یک بحث در قالب چند اسلاید و یک پاورپوینت جمع و جور بسیار تاثیرگذارتر از صرف ساعت ها وقت برای نوشتن یک مقاله قلمبه سلمبه است. پس اگر مخاطبانتان را دوست دارید، تولید محتوا در قالب پاورپوینت را در دستور کارتان قرار دهید.

اگر سر رشته ای در انجام این ایده ها ندارید، ایده های بعدی با احترام تقدیم به شما:

18) پادکست بسازید و خودتان را در دل مخاطبانی که همواره از ضیق وقت و کمبود حوصله رنج می برند، جا کنید!       

19) پست های ویدئویی بسازید و به جای این که دردسرهای نوشتن متن و زیباسازی آن را به جان بخرید، رُک و پوست کَنده با مخاطبانتان صحبت کنید.

20) طرز انجام کار مورد نظرتان را بر روی صفحه نمایش کامپیوتر یا موبایلتان ضبط کرده و پس از ادیت در اختیار مخاطبان قرار دهید.

ایده برای تولید محتوا

ایده تولید محتوا بدون چهره

خیلی از افراد به دلایل گوناگون اعم از استرس، ترس از قضاوت دیگران، درونگرایی و… ترجیح می دهند که با کار و هنرشان در شبکه های اجتماعی مشهور شوند، نه با چهره شان. تولید محتوا بدون چهره بهترین ایده برای این گروه از افراد است. اگر شما هم عاشق تولید محتوای ویدئویی هستید و دست بر قضا دانش و تخصص این کار را هم دارید، اما به هر دلیل از نشان دادن چهره تان در ویدئو معذورید؛ روی ایده های زیر حساب کنید:

21) تولید محتوا با ماسک اختصاصی؛ فوق العاده ترین ایده برای تولید محتوا بدون چهره

استفاده از ماسک اختصاصی یکی از بهترین ایده های تولید محتوا بدون چهره است. اگرچه خرید یک ماسک آماده نیز کفایت می کند، اما یک ماسک اختصاصی مختص برندتان، شما و محتوایتان را در اذهان ماندگار خواهد نمود.

ایده تولید محتوا بدون چهره

22) تولید محتوا از گردن به پایین؛ بهترین ایده تولید محتوا بدون چهره برای آنان که بیشتر با دست هایشان کار می کنند!

اگر حوزه کاریتان به گونه ای است که تمرکز ویدئو بر دستان شماست، دوربین را به گونه ای تنظیم کنید که از گردن به پایین از شما فیلمبرداری کند. برای مثال افرادی که قصد آماده سازی ویدئوی آموزش بافتنی را دارند، می توانند از این ایده استفاده کنند. 

23) تولید محتوا با چهره انیمیشنی و ایموجی

استفاده از چهره های انیمیشنی با مزه که به وفور در اسنپ چت یافت می شوند، بهترین ایده برای تولید محتوا بدون چهره است. برای مثال کمدین ها می توانند از یک ایموجی خندان استفاده کرده و بدین ترتیب ضمن جذاب تر شدن، صورتشان را بپوشانند!

24) تولید محتوا بدون چهره با تمرکز دوربین بر روی کاغذ یا ویرایشگر متن

گاهی نه ماسک اختصاصی لازم است و نه استفاده از ایموجی. کافیست لنز دوربین را بر روی کاغذ یا ویرایشگر متن تنظیم کرده و صحبت کنید. البته توصیه می شود که برای جذاب تر شدن محتوا استفاده از هایلایترها، برچسب های مرتبط، خودکارهای رنگی و… را فراموش نکنید!

ایده برای تولید محتوا بدون چهره

25) تولید محتوا بدون چهره با تمرکز دوربین بر روی کار اصلی

یکی از بهترین نمونه های ایده برای تولید محتوا بدون چهره تمرکز دوربین و ویدئو بر روی کار اصلی است. این گونه می توانید با خیال راحت به توضیح کارهایی که انجام می دهید، بپردازید. جالب است بدانید که استفاده از این ایده برای تولید محتوا بدون چهره نشان دهنده تخصص و تبحر شماست و هیچ گاه قدیمی نمی شود!

26) محتواهای سریالی و دنباله دار تهیه و به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه منتشر کنید!

27) مسابقات جایزه دار طراحی و برگزار کنید!

28) قرار پرسش و پاسخ بگذارید و با مخاطبانتان تعامل داشته باشید!

29) کلیپ های کوتاه اما معنادار بسازید و با یک کپشن کوتاه تیر خلاص را بزنید!

30) لایو اینستاگرام را فراموش نکنید!

31) میم های فان بسازید و خودتان را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید!

32) بحث های داغ و ترند را از دست ندهید و هر طور شده یک محتوای عالی از دل آن ها در آورید!

ایده های ناب تولید محتوا

برای تولید محتوای اصولی میتوانید با کارشناسان شرکت دیجیتال مارکتینگ اوج مدیا در ازتباط باشید. تماس با ما: 09120548603