هرآنچه که باید قبل از راه اندازی وب سایت بدانید

پیش نیاز داشتن وبسایت

هنگامی که تصمیم می گیرید کسب و کارتان را از شکل منحصرا سنتی به فرمت آنلاین تبدیل کنید، نیاز به یک جایگاه مجازی فروش دارید. این محل حکم همان فروشگاه حضوری را دارد. یعنی اینکه باید برای تجهیز کردن آن تمهیداتی به کار بگیرید. راه اندازی وبسایت کار چندان سختی نیست. تنها لازم است چند مرحله اصلی را به طور دقیق بدانید. پیش نیاز داشتن وبسایت در وهله اول در اختیار داشتن قالب اصلی فروشگاه و بعد مشخص کردن نام یا همان دامنه و محلی برای قرار دادن اطلاعات سایت به نام هاست می باشد. با اوج مدیا همراه باشید.

پیش نیاز داشتن وبسایت

در پروسه پیش نیاز داشتن وبسایت اولین چالشی که پیش رو قرار دارد و در جذب مخاطبان موثر است دکور یا ظاهر سایت است. همان طور که در یک فروشگاه حضوری ظاهر شیک و چیدمان جذاب مشتریان را جذب می کند، در فروشگاه اینترنتی هم دکور یک اولویت بسیار مهم است. شما در فضای سایت باید طوری طراحی دکور و چیدمان محصولات را انجام دهید که بازدید کنندگان در همان نگاه اول شیفته جذابیت آن شده و ماندگار شوند. پس در اولین گام برای ساخت وبسایت باید دکور سایت یا همان قالب و پوسته را بسازید.

در مرحله بعد باید این سیستم پردازش شده را به فردی بسپارید که تمام بخش های آن از آیتم انبار تا چیدمان محصول و آپدیت کردن وبسایت را کنترل کند. تیم طراحی سایت اوج مدیا با رعایت کلی استاندارد های طراحی وب، سایت و فروشگاه مد نظر شما را پیاده سازی خواهد کرد. همانطور که متوجه شدید ساختن وبسایت اینترنتی همان اجزا و ملزومات کلی فروشگاه را دارد. در ادامه بیشتر در خصوص پیش نیازهای ساخت وبسایت صحبت می کنیم.

مشاهده پکیج های طراحی سایت

دامنه چیست؟

در پیش نیاز داشتن وبسایت نامی که برای هر نوع فروشگاه اعم از شرکتی یا شخصی در فضای اینترنت برای خود انتخاب می کنید، همان دامنه وبسایت است. به عبارتی این همان آدرسی اختصاصی است که کاربران را به سایت شما ارتباط می دهد.  برای ثبت و کاربرد مداوم این آدرس و تمدید سالیانه آن باید هزینه ای کنار بگذارید. در مورد انتخاب نام همانطور که هر نام کوتاهی خیلی راحت تر به ذهن سپرده می شود، نام دامنه هم بهتر است ساده و مختصر باشد. شما عزیزان میتوانید انتخاب نام دامنه ثبت آن را به شرکت دیجیتال مارکتینگ اوج مدیا بسپارید.

هاست چیست؟

حالا می رویم به سراغ مفهوم دیگری که تحت عنوان فضای در اختیار ما در اینترنت با نام تخصصی هاست از آن یاد می شود. این فضا برای شکل گیری قالب سایت و ورود و ذخیره سازی اطلاعات کاری و محتوای سایت مورد نیاز است. هاست کاربردی شبیه به هارد کامپیوتر یا رم تلفن همراه برای خصوصی سازی داده ها دارد. هاست هم مانند دامنه به طور سالیانه یا ماهیانه بر اساس کیفیت و فضای ذخیره سازی اطلاعات هزینه بر است. مانند دامنه ثبت هاست و متصل کردن آن به دامنه را به میتوانید به شرکت طراحی سایت اوج مدیا بسپارید.

برای مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید.: 0912548603

دامنه و هاست چیست

انواع سیستم های مدیریت محتوا برای سایت ها

سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک سیستم نرم افزاری برای مدیریت محتوا بدون وابستگی به وب است. البته نمونه هایی از سیستم مدیریت محتوای مبتنی بر وب هم وجود دارد. در این نرم افزارهای هدایتگر سایت امکان بروز رسانی، مدیریت و بازیابی سایت را خواهد داشت. این سیستم یکی از معتبرترین توسعه دهنده های محتوای وبسایت است. تنها ایراد آن نداشتن پشتیبان است که ناگزیر باید هزینه ای برای طراحی به طور جداگانه پرداخت کنید. در ضمن قالب این سیستم ها امکان ویرایش محدودی دارند.

به طور کلی سیستم های مدیریت محتوا در دو طیف مدیریت محتوای اشتراکی و سیستم مدیریت محتوای متن باز طبقه بندی می شوند. سیستم مدیریت محتوای cms نرم افزاری است که به کاربران این فرصت را می دهد که بدون نیاز به کدنویسی وبسایتی را راه اندازی کرده و مدیریت کنند. در اغلب سیستم های مدیریت محتوا، طراحی وبسایت بدون دانش برنامه نویسی ممکن است.

بیشتر بخوانید: آشنایی به سیستم مدیریت محتوا وردپرس

سرور چیست؟

یکی از متداول ترین اصطلاحات در حوزه کامپیوتر مفهوم شبکه است که می تواند به وسعت کل اینترنت یا به اندازه یک مجموعه ارتباطی موبایل و لپ تاپ خانگی باشد. در واقع شبکه به تعدادی از سیستم ها گفته می شود که در بستر یک پلتفرم ارتباطی به هم متصل شده اند و امکان تبادل داده ها بین آنها فراهم است. برای اینکه این ارتباط منسجم بین عناصر شبکه که اصطلاحا نودهای شبکه خوانده می شوند، برقرار باشد، باید نقشه های مشخصی وجود داشته باشد. سابقا در برخی از این نقشه های شبکه به علت تعداد زیاد ارتباطات امکان گنجاندن تعداد زیادی کامپیوتر وجود نداشت.

از این زمان معماری جدیدی برای حل این مشکل ارتباط شبکه ها تحت عنوان Client –server ایجاد شد. در این معماری نوین یک سیستم نقش سرور را داشت و تمامی سیستم های دیگر برای ارتباط با شبکه و استفاده از سرویس ها باید به این سرور متصل می شدند.

فرق هاست و سرور چیست؟

در مراحل پیش نیاز داشتن وبسایت مدیران وبسایت ها پیش از شکل دهی آن به این فکر می کنند که کاربرد هاست بهتر است یا سرور مجازی؟ بسیاری از صاحبان سایت ها در ابتدای کار از هاست اشتراکی که ارزان تر است شروع می کنند. اما به تدریج که سایت توسعه پیدا کرده و آمار بازدیدها بیشتر می شود، به خرید سرور مجازی  (vps) اقدام می کنند. این اتفاق موجب می شود منابع داده های سایت امکان گسترش داشته باشند. در ضمن نیازی به پرداخت هزینه های بالا نیست. به طور کلی میتوان گفت هاست، یک فضایی از سرور محسوب میشود.

بیشتر بخوانید: افزایش امنیت وبسایت

فرق هاست و سرور چیست؟

 

سوالات متداول

همانطور که در طول متن اشاره شد در پروسه پیش نیاز داشتن سایت هاست Host فضایی برای قرارگیری اطلاعات وبسایت شما مانند فیلم و عکس و نوشته ها و… است. در واقع شما بخشی از یک هارد دیسک که یک سرور است را برای ذخیره اطلاعاتتان اجاره می کنید.

یکی از آیتم هایی که به طور غیرمستقیم در سئوسازی سایت شما تاثیرگذار است، بازه زمانی دامنه است. گوگل با بررسی اطلاعات مرتبط با دامنه میزان ارزش گذاری روی سایت تان را از طول زمان دامنه تشخیص می دهد. بنابراین بهتر است بعد از روی روال افتادن کارتان حداقل برای مدت 3 سال دامنه را تمدید کنید.

برای دامنه پسوندهای گوناگونی وجود دارد که به دلخواه می توانید هر کدام را انتخاب کنید. اما پسوند com مشهورترین و پرفروش ترین دامنه کل دنیاست. با این وجود اگر می خواهید هزینه هایتان کمتر تمام شود، دامنه ir  اختصاصا برای ایران است و بهای کمی دارد. برای مشاوره در خصوص واگذاری طراحی سایت می توانید با شرکت تخصصی اوج مدیا در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *