برنامه های تولید محتوا

برنامه های تولید محتوای تصویری ، امروزه با توجه به گسترش میزان ارتباط از طریق رسانه، برای همه محرز شده است. پر رنگ ترین حضور در این شبکه ارتباطی مربوط به انواع کسب و کار ها می باشد که برخورداری از یک ویترین جذاب برایشان اولویت است. همچنین بالاترین میزان تاثیر، مربوط به جذاب ترین نوع محتوا می باشد. چون جذب مخاطب عامل برآورده شدن انتظارات ما از این ارتباط است. در نتیجه شناخت و مهارت کافی در استفاده از برنامه های تولید محتوای تصویری برای همه فعالان این حوزه توصیه می شود. در ادامه کاربردی ترین برنامه های تولید محتوای تصویری را به شما معرفی خواهیم کرد. با اوج مدیا همراه باشید.

برنامه های تولید محتوای تصویری

بررسی انواع برنامه های تولید محتوای تصویری

قبل از بررسی و معرفی برنامه های تولید محتوای تصویری از اهمیت آشنایی با این برنامه ها سخن گفته شد. باید بدانیم که یک محتوای تصویری باید دارای استاندارد های لازم مانند طراحی خلاقانه، کیفیت بالا، ارزش موضوعی و … باشد تا به چشم مخاطب بیاید. با در نظر گرفتن میزان رقابتی که در فضای رسانه ای برای جذب مخاطب جاری است، بار دیگر به ضرورت استفاده از برنامه های تولید محتوای تصویری پی می بریم.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام چیست؟

علاوه بر احتیاج به تولید محتوا دلیل دیگر استفاده از برنامه های تولید محتوای تصویری این است که مخاطب برای دنبال کردن رسانه شما در کنار نیاز به کارآمدی، زیبایی بصری را هم در نظر می گیرد. ابزار های موجود در برنامه های تولید محتوای تصویری این نیاز را برایتان برطرف خواهند کرد. حال به معرفی بهترین برنامه های تولید محتوای تصویری خواهیم پرداخت.

از برترین برنامه های تولید محتوای تصویری مختص pc می شود موارد زیر را نام برد:

  • power point.
  • Adobe Photoshop.
  • Adobe Illustrator.
  • Adobe Premiere Pro.
  • Adobe After Effects.

ابزار power point

یکی از ساده ترین برنامه های تولید محتوای تصویری، این برنامه گرافیکی است که از مجموعه نرم افزار های آفیس می باشد. این برنامه امکان ارائه موضوعات مختلف را در قالب یک محتوای اسلایدی به صورت چند رسانه ای با ظاهر حرفه ای به شما می دهد. همچنین می توانید با استفاده از ابزار Animation، انواع Effect ها را به تصاویر اضافه کنید. مزیت دیگر این برنامه داشتن الگوهای پیش فرض است که به شما در ساخت محتوا کمک می کند.

آشنایی با Adobe Photoshop

قوی ترین نرم افزار گرافیکی از بین برنامه های تولید محتوای تصویری، برای متخصصین طراحی وب و طراحی گرافیک این برنامه است. از طریق این برنامه امکان ویرایش و روتوش همه تصاویر بصورت حرفه ای و طراحی قالب سایت، کارت ویزیت، پوستر، بنر تبلیغاتی، تصاویر متحرک یا Gif و … را خواهید داشت. با این حساب مهم ترین نرم افزار دیجیتال مارکتینگ در تمام برنامه های تولید محتوای تصویری است. تقریبا همه عکس ها یکبار از فیلتر فتوشاپ عبور کرده اند.

حتما بخوانید: سوشیال مدیا چیست؟

برنامه Adobe Illustrator

یکی دیگر از محبوب ترین نرم افزارها بین برنامه های تولید محتوای تصویری این برنامه می باشد. برنامه مذکور از سال 2018 که بهترین برنامه طراحی گرافیکی وکتور معرفی شد، تا به امروز مورد توجه عمده طراحان بوده است. از کاربرد های دیگر این نرم افزار می توان، تولید محتوای کارتونی، نموداری، طراحی لوگو، ایجاد اینفوگرافیک و تایپوگرافی را نام برد.

برنامه تدوین و تولید فیلم Adobe Premiere Pro

از بین برنامه های تولید محتوای تصویری معرفی شده، این برنامه اولین نرم افزار حرفه ای ویرایش و مونتاژ محتوای ویدیویی است. این ویرایشگر به ادیتور های مبتدی و حرفه ای کمک می کند، Track های ویدیویی، مستند و فیلم های بلند بسازند. همچنین با اعمال Effect های انتقالی و بهینه سازی تصاویر جلوه های تصویری را بالا ببرند. به علاوه تنظیمات صدا و اضافه کردن زیر نویس هم از آپشن های دیگر این برنامه است.

شاید علاقه داشته باشید: کسب درآمد از شبکه های اجتماعی 💰

برنامه Adobe After Effects

این برنامه نقش مکمل نرم افزار Premiere است. از قدرتمند ترین برنامه های تولید محتوای تصویری در صنعت فیلم، تیزر و تبلیغات می باشد که با ابزار های پویانمایی و جلوه های ویژه سینمایی انقلابی در تهیه محتوا های تلویزیونی ایجاد کرده است.

برنامه های تولید محتوا

ابزار های برتر تولید محتوای تصویری

برنامه های تولید محتوای تصویری فقط در نرم افزار های سیستمی خلاصه نمی شوند. برای مثال سایت های زیر بصورت آنلاین، عمده نیاز طراحان گرافیک را رفع می کنند. همچنین بالاترین مزیت آنها اتصال به یک شبکه بی انتها از فایل های متنوع است.

  • Freepik: منبع وسیع عکس با فرمت های مختلف.
  • Infogram: بهترین ابزار ویژه طراحی اینفوگرافیک.
  • Flaticon: مختص دانلود آیکون های متنوع و مورد نیاز.
  • Make a meme: معدن میم های محبوب با امکان طراحی.
  • Giphy: ابزار جذاب ساخت گیف به همراه نمونه های آماده.

برنامه های تولید محتوای تصویری برای گوشی

در این قسمت تعدادی از برنامه های تولید محتوای تصویری با قابلیت نصب بر روی اندروید و iOS را به شما معرفی خواهیم کرد. استفاده از این اپلیکیشن ها برای اکثریت افراد کاملا جا افتاده است. زیرا هم حجم کمتری از حافظه تلفن همراه را اشغال می کنند و هم اینکه سریعتر می توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

به علاوه اینکه ابزار کارتان همیشه همراه شماست. در میان جمعیت زیاد از این برنامه های تولید محتوای تصویری شناخته شده می توان به Picsart، Light room، Inshot، Canva، Capcut و … اشاره کرد که هر کدام در زمینه تولید و ویرایش عکس و ویدیو کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید: ChatGPT چیست؟

تولید محتوا با گوشی

تا اینجا بهترین های هر یک از برنامه های تولید محتوای تصویری به شما معرفی شد. توجه کنید که استفاده از این برنامه ها بصورت حرفه ای علاوه بر زمان، تجربه بالایی می طلبند. بنابراین اگر نیاز به هر یک از خدمات تولید محتوا، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و مدیریت شبکه های اجتماعی دارید، کافی ست برای مشاوره رایگان با متخصصین مجموعه اوج مدیا ارتباط بگیرید.

سوالات متداول

  • آیا برای یادگیری برنامه های تولید محتوای تصویری نیاز به استفاده از دوره های آموزشی داریم؟

پاسخ این سوال بستگی به مهارت شما دارد. اپلیکیشن های تلفن همراه نیاز جدی به آموزش ندارند. می توانید حین استفاده از آن ها نحوه کار را یاد بگیرید اما اگر منظورتان نرم افزار های کامپیوتری است، پیشنهاد می کنیم تخصصی آموزش ببینید.

  • آیا می توان از طریق برنامه های تولید محتوای تصویری کسب درآمد کرد؟

بله، حتما می توانید با فراگیری مهارت استفاده از هرکدام به درآمد برسید. فقط فراموش نکنید، لازم است نمونه کارهای خود را از پیش آماده کنید.

  • آیا برای استفاده از برنامه های تولید محتوای تصویری نیاز به خرید اکانت هست؟

با خرید اکانت دسترسی بیشتری خواهید داشت. البته همه برنامه ها نسخه پولی ندارند و تقریبا برای همه ی فایل هایی که یک طراح نیاز دارد یک جایگزین رایگان پیدا می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *