مزایا و معایب وردپرس

بسیاری از افرادی که به دنبال توسعه بخشیدن به کسب و کارشان هستند و می‌ خواهند از طریق طراحی سایت و داشتن یک سایت بسیار کاربردی به این نتیجه برسند. روش های زیادی وجود دارد که افراد بتوانند از طریق آن کسب و کار و فعالیت اقتصادی خود را رونق ببخشند. طراحی سایت یکی از روش های نوین و بسیار عالی برای این کار می باشد. ممکن است در این زمینه سوالات زیادی برای افراد پیش بیاید. به عنوان مثال افرادی که قدم در مسیر طراحی سایت می گذارند همواره به این سوال می پردازند که مزایا و معایب وردپرس چیست. حال با اوج مدیا همراه باشید تا در رابطه با این سوال حساس و اصولی اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

مزایا و معایب وردپرس

مزایا وردپرس

در این قسمت می خواهیم به بررسی مزایا و معایب وردپرس بپردازیم. اول به بررسی مزایا آن اقدام می کنیم. به عنوان مثال راحت بودن استفاده از سیستم وردپرس، صرفه جویی در زمان، به روز بودن آن و کم بودن باگ در وردپرس، وجود خلاقیت و تنوع، وجود امکانات بسیار زیاد، داشتن تعداد زیاد کاربران، سرعت خوب در اجرا، ساخت سریع، منبع باز بودن آن و … جزو مزایای وردپرس به حساب می‌ آیند‌. البته در نظر داشته باشید که مزایا و معایب وردپرس در کنار هم می باشند و نمی‌توان گفت که وردپرس تنها دارای مزایا است.

بیشتر بخوانید: وردپرس چیست؟

 به طور کلی وردپرس جزو سیستم مدیریت محتوا است. این سیستم مدیریت محتوا توسط زبان های برنامه نویسی خاصی کد نویسی می شوند. به عنوان مثال زبان برنامه نویسی PHP جزو آن زبان هایی می باشد که در سیستم وردپرس مورد استفاده قرار گرفته و به واسطه آن کد نویسی انجام می شود. به طور کلی یک محیط نرم افزاری است که در این محیط نرم افزاری المان ها و روش های مختلفی وجود دارد که از طریق آن ها می توان یک سایت بسیار عالی را تولید کرد.

در نظر داشته باشید که محیط وردپرس جزو محیط های بسیار راحت در طراحی سایت به حساب می‌ آیند. افراد دیگر نیازی به برنامه نویسی ندارند. به همین دلیل افرادی که دانش برنامه نویسی ندارند نیز می‌ توانند از آن استفاده کنند. در نظر داشته باشید این موضوع به معنی راحت بودن وردپرس می باشد. البته هر کاری سختی خود را دارد.

شاید علاقه داشته باشید: افزایش سرعت سایت

افراد مبتدی ابتدا باید آموزش‌ های لازم را ببینند تا بتواند از طریق این آموزش‌ ها دانش بالایی کسب کرده و به طراحی سایت از طریق وردپرس اقدام کنند. این افراد با استفاده از المان ها و ویژگی هایی که در وردپرس قرار دارند، می توانند از قالب های آماده استفاده کرده و در سریعترین زمان ممکن یک سایت وردپرسی را به وجود آورند. البته به این معنا نیست که سایت های ضعیفی با وردپرس طراحی میشود بلکه بسیاری از سایت های قدرتمند هستند که توسط این سیستم پیاده سازی شده اند.

مزایا وردپرس

 این کار می‌ تواند در صرفه‌جویی زمان افراد بسیار کمک کند. افرادی که از سایت وردپرسی استفاده می کنند نباید هیچ نگرانی در رابطه با وجود باگ و به روز نبودن آن داشته باشند. زیرا این سایت ها بسیار به روز و آپدیت هستند و وجود باگ در آن ها به حداقل رسیده است. به محض گزارشی از وجود مشکل در وردپرس  مرکز پشتیبانی آن به صورت کامل این مشکلات و باگ ها را برطرف می کنند.

معایب وردپرس

در ادامه نیز می خواهیم به بررسی مزایا و معایب وردپرس بپردازیم. در مطالب بالا به بررسی بررسی مزایای وردپرس اشاره کردیم. حال می خواهیم معایب این روش را نیز به شما به عنوان کنیم تا شما با دید باز و بسیار هوشمندانه بتوانید از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید: هرآنچه که باید قبل از راه اندازی وب سایت بدانید

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بروزرسانی‌ های مداوم وردپرس علاوه بر این که یک مزیت است، می تواند جزو معایب آن نیز به حساب بیاید. این بروزرسانی ها شامل هسته، قالب و افزونه‌ های در جریان وردپرس می باشند. این بروزرسانی‌ های سریع می تواند ایرادات به وجود آمده را برطرف کند. اما می‌ تواند جزو یک عیب نیز به حساب بیاید. افراد قبل از بروزرسانی باید از اطلاعات سایت یک بکاپ بگیرند. افراد مبتدی ممکن است از این موضوع اطلاع نداشته باشند و کار برای آن ها بسیار سخت باشد.

یکی از معایب دیگر وردپرس ناسازگاری افزونه ها می باشد. در نظر داشته باشید ممکن است در وردپرس تمام افزونه ها با همدیگر سازگاری نداشته باشند. تعداد افزونه ها در این روش بسیار زیاد و متنوع می باشد. متاسفانه این افزونه ها ممکن است با همدیگر سازگاری نداشته باشند و مشکلاتی را برای کاربر به وجود آورند.

معایب وردپرس

امنیت نیز یک موضوع بسیار مهم به حساب می آید. در نظر داشته باشید هر سایتی باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. وردپرس به دلیل اینکه مدام در حال بروزرسانی و آپدیت است از امنیت خوبی برخوردار می باشد. اما باید به این نکته مهم نیز توجه کنید که اگر مشکلی از نظر امنیتی برای وردپرس پیش بیاید، تمام سایت های وردپرسی نیز از نظر امنیتی به خطر می‌ افتند.

اگر هسته مرکزی وردپرس مورد حمله هکر ها قرار بگیرد، ممکن است برای تمام سایت های وردپرسی نیز مشکل به وجود بیاید. این موضوع در سایت هایی که از طریق کد نویسی به وجود آمده‌اند به صفر می رسد. یعنی برای هک کردن هر سایتی که از طریق کد نویسی تولید شده است باید یک تلاش جداگانه انجام شود.

در مطالب بالا سعی کردیم تا در رابطه با مزایا و معایب وردپرس اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. در نظر داشته باشید که شرکت اوج مدیا یک شرکت بسیار عالی در زمینه خدمات طراحی سایت می باشد که شما می توانید تمام کار های مربوط به طراحی سایت خود را به این شرکت معتبر بسپارید. این مجموعه با داشتن افراد متخصص و تکنسین‌ های آموزش دیده می تواند در سریعترین زمان ممکن بنا به خواست و سلیقه و نیاز شما بهترین سایت را طراحی و ارائه دهد.

طراحی انواع وب سایت | مشاهده قیمت پکیج ها

سوالات متداول

آیا در سایت وردپرسی امکان استفاده از API های مختلف وجود دارد؟

در جواب پرسش باید گفت که در سایت پرسش شما می توانید با کمک API های مختلف از منابع یک سایت دیگر نیز استفاده کرده و سایت خود را همواره آپدیت نگه دارید.

منبع باز بودن وردپرس به چه معنی می باشد؟

منبع باز بودن وردپرس به این صورت است که سیستم وردپرسی، نرم افزاری بسیار باز می باشد که افراد در هر کجای دنیا می توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کرده و کدهای آن را اصلاح کنند. این ویژگی سبب می‌ شود که وردپرس به صورت روزانه آپدیت باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *